To, čemu jiní říkají chyba, my říkáme improvizace.
To, čemu jiní říkají chyba, my říkáme posun kupředu.
Máme velkou radost, když naši studenti zahrají něco jinak, než jsme jim napsaly do not. Docela často totiž takové chyby dobře znějí a studentům se lépe hrají. A tím nejdůležitějším je to, že se pak žáci naučí samostatnosti při hře na nástroj: jak pracovat s doprovodem, melodií, transpozicí do jiné tóniny. A taky improvizací.
Chyby také využíváme k tomu, abychom je pojmenovaly. Když zahraje student špatný akord, rovnou ho pojmenujeme a řekneme si, proč se tam nehodí. A když se tam alespoň trošku hodí, dáváme na výběr a případně škrtáme v notách :-)))
Naši žáci jsou zkrátka zvyklí na větu: ,,výborně, ty jsi to zahrál jinak a ono to dobře zní!